Fiat Panda:
Fiat Panda 141 fra 1980 som oprindeligt var en lille Citroën 2CV-agtig bil, skabt til nem og billig transport. I perioden fra 1980 til 2003 blev den primært solgt på det italienske marked. De første motoralternativer var enten en 652 cc 2-cylindret, luftkølet motor fra Fiat 126 (Panda 30) eller en 903 cc 4-cylindret, vandkølet motor fra Fiat 127 (Panda 45). I september 1982 introduceredes Panda 34 med en 843 cc vandkølet motor fra Fiat 850. I juni 1983 introduceres Panda 4x4 med firehjulstræk, som var udstyret med en 965 cc vandkølet motor med 36 kW (49 hk), lånt fra Autobianchi A112. Denne model var den første mikrobil med tværliggende motor og firehjulstræk. Mindre ændringer i november 1984 ændrede udstyrsbetegnelserne til "L", "CL" og "S".I januar 1986 gennemgik Panda et større facelift, hvor den luftkølede 652 cc motor blev udskiftet med en vandkølet 769 cc, 34 hk vandkølet 4-cylindret motor, og 903 cc af en 999 cc med 45 hk (50 i 4x4). I april 1986 introduceredes en 1301 cc 4-cylindret dieselmotor med 37 hk (en neddroslet Fiat 127/Uno-motor). Med en standardmonteret 5-trins manuel gearkasse kunne den kun fås i forbindelse med basisudstyret "L". Fra 1990 fandtes Panda også i en eldrevet udgave. Dens elmotor havde 14 kW (19 hk), men i modsætning til de andre Panda-modeller havde Elettra kun to siddepladser. Modellen fik endnu et facelift i 1991, og fortsatte herefter på de fleste europæiske markeder frem til 1996, hvor den udgik som følge af skrappere forurenings- og sikkerhedsnormer. Produktionen og salget fortsatte dog i Italien helt frem til maj 2003.